Templet På Backen

Att se det stora i det lilla.

Allt man behöver är en kopp te

Publicerad 2013-02-10 22:17:02 i Helt enkelt jag,

 
Den långa arbetsveckan är slut för min del. Imorgon är en ledig dag.
Jag får äran att skjutsa och vinka ett tårfyllt farväl till min sambo som åker till Norge för arbete, han återkommer den 22:a igen - jag kommer längta ihjäl mig som brukligt är. Just nu dricker jag tekopp och njuter av någon liten bullbit jag fann i vårat skafferi. (Jag måste baka!) Njuter av de sista timmarna med mannen i mitt liv, att man kan älska någon så.. det hade jag aldrig trott var möjligt för några år sedan.

Tack och lov är han hemma igen snart som jag skrev. Men gräsänka två veckor i stöten är inget roligt.
Bara för mig att arbeta på här hemma. Jag får överge husbestyren för att leka amatörmekaniker på bilen jag kör just nu. Inget avancerat, bara byta lyktor och grill m.m. En bra kvinna reder sig själv.
Och som en klok kvinna sa en gång (nämligen jag): "Jag är ingen hemmafru, jag är tamejfan en allt-i-allo!"

Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennie

Hej och välkommen till mitt paradis på jorden! En villa på 110 kvm belägen i en liten by i Norrbotten. Här försöker jag skildra min vardag tillsammans med sambon och djuren (1 hund, 1 katt och 3 hästar). Alltifrån mina egna tankar och funderingar till pyssel och inredning med huset. Jag har en förkärlek för det lantligt romantiska, men stirrar mig inte blind utan blandar som jag känner för. Hoppas ni kommer trivas! :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela