Templet På Backen

Att se det stora i det lilla.

Jul, jul strålande jul!

Publicerad 2012-12-05 13:28:11 i Allmänt,

Jag håller på att julpynta för fullt här hemma. Tyvärr har vi inte hunnit med att införskaffa alltför mycket pynt, men köper man lite år för år så blir det nog bra i slutändan. Jag var in på Återvinningen i Boden igår för att kolla om de hade några fina och begagnade julprydnader. De hade en del, men inte mycket som föll mig i smaken. Däremot hade jag den stora turen att hitta ett plättjärn i gjutjärn för enbart 40:-! Snacka fynd! De jag hittat på nätet har kostat en hel del över 100-lappen och det har jag inte riktigt velat betala. Men den som väntar på något gott.. :-) Jag hittade även en supersöt turkos liten skål av kinesiskt ursprung som fick följa med mig hem. En liten guldpeng kostade den och det var den helt klart värd. Jul-mässigt så hittade jag en keramiktomte som man har ljus i, en sån som min mamma hade, och även ett ängla-spel. Det kommer upp några bilder senare, jag ligger lite på latsidan vad gäller att fota. Just nu går jag mest och längtar tills sambon kommer hem. Han kommer nog bli väldigt glad att komma hem till ett julfint hus. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennie

Hej och välkommen till mitt paradis på jorden! En villa på 110 kvm belägen i en liten by i Norrbotten. Här försöker jag skildra min vardag tillsammans med sambon och djuren (1 hund, 1 katt och 3 hästar). Alltifrån mina egna tankar och funderingar till pyssel och inredning med huset. Jag har en förkärlek för det lantligt romantiska, men stirrar mig inte blind utan blandar som jag känner för. Hoppas ni kommer trivas! :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela