Templet På Backen

Att se det stora i det lilla.

Välkomna in i mitt liv!

Publicerad 2012-10-07 18:48:07 i Allmänt,

 
Jag har tidigare gjort ett flertal försök att blogga.
En personligblogg, en träningsblogg för mig och en för mina travhästar. Den sistnämnda är den jag hållit vid liv längst. Detta p.g.a att jag visste att f.d ägare till hästarna jag tränade brukade läsa den. Nu är den också tämligen död.
Eftersom jag en söndagkväll inte har något bättre för mig än att måla dörrfoder i vardagsrummet (yes, ni läste rätt) var det en tanke som slog mig. Varför inte en blogg om sambons och mitt hus?
Vi håller på att renovera lite här och där, jag målar och pysslar både inne och ute. Då får jag ett ställe att skriva av mig och dela med mig av mina ideér. Så jag gör ett försök helt enkelt.
 
Namnet då?
Templet på backen. Lite storslaget kan det tyckas, men det kommer från gatuadressen. Vi bor nämligen på tempelbacken, och eftersom att gatan stiger från början till slut kan man säga att vi regelrätt bor högst upp på "backen".
Ett mysigt litet hus på ca 110 kvm byggt på 50-talet och utbyggt på slutet av 80-talet.
Min sambo har vuxit upp delvis i detta hus och har inga direkta planer på att sälja det vidare. Även om det finns drömmar om en mindre gård där vi kan husera med alla djur.

Vilka är vi?
Jag, som skriver, heter Jennie. 87:a som ursprungligen är från Piteå, men numera är bosatt i Bodträskfors.
Utbildad och arbetar som djurskötare på ett mindre jordbruk, äger tre travhästar och en schäferhane. Och en bondkatt såklart.

Sambon heter David. 83:a som är född och uppvuxen här i Harads. Utbildad till maskinförare och jobbar för närvarande åt en större firma i Norge. Har en blandrastik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennie

Hej och välkommen till mitt paradis på jorden! En villa på 110 kvm belägen i en liten by i Norrbotten. Här försöker jag skildra min vardag tillsammans med sambon och djuren (1 hund, 1 katt och 3 hästar). Alltifrån mina egna tankar och funderingar till pyssel och inredning med huset. Jag har en förkärlek för det lantligt romantiska, men stirrar mig inte blind utan blandar som jag känner för. Hoppas ni kommer trivas! :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela