Templet På Backen

Att se det stora i det lilla.

Sovrummet

Publicerad 2013-02-06 07:09:00 i Allmänt,


Rummet som jag mest av allt vill få klart är sovrummet. Det är helt klart det rum jag trivs bäst och spenderar mest tid i, ungefär som alla andra. Sängmöblerna är vi väldigt nöjda med, efter att ha haft någon metallram från Ikea som jag tyckte såg hemsk ut.. men säg inget till sambon. ;-)

Just nu har vi i sovrummet en vit tapet med små blommor på och en hemsk golvmatta som tydligen ska ligga löst över ett trägolv. Jag har inte hunnit vara och kika under mattan, men jag vill gärna spara trägolvet om det är i fint skick och utseende. Drömmen för mig är en röd tapet från Pip Studios bakom sänggaveln ev. hela väggen och resterande väggar i någon röd/lila färg. Och på motsatt vägg från sänggaveln är jag lovad garderober från golv till tak (det är hemsk dålig förvaring i detta hus!) i någon vit nyans med dörrar som jag gärna vill ha i samma stuk som sängen. Vad tror ni? Har ni några tankar kring mina idéer?
Det skulle vara trevligt med lite bollplank. :-)

Jag bjuder på lite bilder, de är tyvärr inte de bästa då jag för närvarande enbart fotograferar med mobiltelefon. Håll till godo! :-)



 
 
 
 
 
 
Välkommen in i sovrummet :-)

 
 
 
 
 
 

Huvudgavel och hylla
 
 
 
 
 
 

Mitt senaste fynd, två fina sängbord från Ikea som jag tycker passar bra till ramen trots att de egentligen inte hör ihop.

 
 
 
 

Och så bjuder jag på lite stök. Mina böcker i en för stunden bra lösning.
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennie

Hej och välkommen till mitt paradis på jorden! En villa på 110 kvm belägen i en liten by i Norrbotten. Här försöker jag skildra min vardag tillsammans med sambon och djuren (1 hund, 1 katt och 3 hästar). Alltifrån mina egna tankar och funderingar till pyssel och inredning med huset. Jag har en förkärlek för det lantligt romantiska, men stirrar mig inte blind utan blandar som jag känner för. Hoppas ni kommer trivas! :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela