Templet På Backen

Att se det stora i det lilla.

Julstök efter jul

Publicerad 2013-01-08 15:53:38 i Allmänt,

Jag sitter bara och våndas. Våndas rent ut sagt. Det är fantastiskt roligt med julen men, och det här är verkligen ett stort MEN... det är tråkigare än tråkigast och även lite jobbigt att städa bort julen. Kanske jag borde köra på jul året om? Lite "Hej-jag-gillar-julen-så-vi-kör-det-året-om"-typ. Fast då skulle man nog vara riktigt less i slutändan. Man har ju ändå något att se framemot nu. Känslan att plocka upp de första julsakerna, hänga upp gardinerna och alla andra förberedelser. En sån underbar känsla som sprids i kroppen. När jag var liten, då var jag kortare (som min sambo brukar säga) och då var alltid julen magisk på något vis. Och när jag då blev lite äldre och min mamma under någon jul bestämde sig för att "Nej, nu ska vi inte ha några julgardiner m.m" eftersom hon tyckte det var fasligt jobbigt att plocka fram och plocka bort allting senare.. då kände jag mig lite vemodig. Det är trots allt inte jul utan allt glitter, alla ljus, gardiner, tomtar, änglar m.fl. Och det känns lite jobbigt med gardinerna, det måste jag erkänna! Men den som blir mest glad i vårat hushåll är min underbara sambo. Han förstår inte hur jag orkar lägga ned sådant jobb med julen, men att se honom glad när han kommer hem från jobbet i Norge och huset är nästan som en juldröm.. ja, det gör det nog värt mödan att några veckor senare behöva packa ner allt för nästa jul igen. :-) Men just nu slänger jag upp fötterna i soffan och låter gardiner och annat vara kvar en dag eller två till. Lite ska man få njuta. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennie

Hej och välkommen till mitt paradis på jorden! En villa på 110 kvm belägen i en liten by i Norrbotten. Här försöker jag skildra min vardag tillsammans med sambon och djuren (1 hund, 1 katt och 3 hästar). Alltifrån mina egna tankar och funderingar till pyssel och inredning med huset. Jag har en förkärlek för det lantligt romantiska, men stirrar mig inte blind utan blandar som jag känner för. Hoppas ni kommer trivas! :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela